Oct 30, 2013

Apple iPhone 5S Review Info




Berkelajuan Tinggi

Merupakan smartphone pertama yang menggunakan senibina 64-bit dan dikuasakan dengan cip pemprosessan Apple terkini, A7 Quad Core menjadikannya ia sebuah smartphones terbaik dari segi kelajuan pemprosesan. Malahan keupayaannya mungkin lebih dari itu jika pembangun-pembangun aplikasi dapat menghasilkan perisian berteraskan 64-bit ini.






Cap jari Sebagai Akses

Butang Home yang menggunakan logam metal berserta sensor, membolehkan pengguna iPhone 5S membuka sistem iPhone dan juga sebagai medium pengesahan jual beri di Internet. Satu lagi inovatif Apple yang terbaik mereka hasilkan.




Slow Motion Efek

Pengerakan sesuatu objek ditangkap dalam 120fps, dan kemudian dimainkan pada kadar 30fps menghasilkan kesan slow motion (gerak perlahan). Cuba berkreatif dengan efek ini untuk menghasilkan video yang gempak.



Ikut Mata Anda

Apabila anda mengalihkan pengerakan iPhone 5S ke condong kiri atau kanan, aplikasi pada skrin tetap statik pada sudut pandangan anda berada.






2 LED Flash

Dengan adanya 2 LED flash, meningkatkan kualiti imej yang ditangkap. Bagaimana? Sensor kamera akan menghantar signal kepada 2 LED flash ini untuk menghasilkan cahaya yang bersesuaian dengan persekitaran gambar tersebut.




Harga Jualan bagi iPhone 5S di Malaysia

2 comments:

  1. Finger print to access is useless.
    Password is much better.

    http://www.lowyat.net/2013/09/23/13024/iphone-5s-touch-id-hacked-using-some-laser-printed-fingerprint-and-some-latex/

    ...and 64-bit is just marketing gimmick.

    http://www.extremetech.com/gaming/166244-iphone-5s-the-64-bit-a7-chip-is-marketing-fluff-and-wont-improve-performance

    So, RM 2,749 for iPhone 5S is really unworthy.
    Wait for Nexus 5.
    It will be much better. :P

    ReplyDelete
  2. Yes, it can refer to marketing tool..but another smartphones developer will follow what Apple have done, like HTC One Max have finger print access.he2.. 64-bit can fully utilize if market software developer using 64-bit architecture.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...