Mar 26, 2012

Windows 7 Themes (Hidden!)

Apabila anda mula-mula memasang Windows 7, ia akan meminta untuk bahasa, masa dan mata wang. Berdasarkan jawapan anda, ia akan memasang satu set kertas dinding dan tema. Jika anda memilih English (US) untuk masa dan format mata wang, sebagai contoh, latar belakang dan tema desktop akan memasukkan satu bahagian Amerika Syarikat dengan pemandangan dari lokasi seperti Maine, Barat Daya dan sebagainya.

Namun ada yang terSEMBUNYI, adalah pemandangan wallpaper dan themes dari negara-negara yang lain - Australia, Kanada, Great Britain dan Afrika Selatan. Biasanya, tidak boleh mengakses wallpaper atau themes, tetapi ada cara mudah anda boleh memasang dan menggunakan mereka:

1. Dalam kotak carian di dalam jenis Start menu, C: \ Windows \ Globalization \ MCT dan tekan Enter. (Nota: Jika Windows 7 dipasang di dalam pemacu selain C:, guna drive yang dah install OS Windows 7)

2. Windows Explorer akan melancarkan dan menunjukkan kepada anda senarai subfolder di bawah C: \ Windows \ Globalization \ MCT: MCT-AU, MCT-CA, MCT-GB, MCT-AS, dan MCT-ZA. Subfolder masing-masing mempunyai wallpaper untuk sebuah negara tertentu: AU bagi Australia, CA bagi Kanada, GB untuk Great Britain, US untuk Amerika Syarikat, dan ZA untuk Afrika Selatan.



Bagi mana-mana negara-negara yang kertas dinding dan tema yang anda mahu gunakan, pergi ke dalam folder Tema, contohnya, C: \ Windows \ Globalization \ MCT \ MCT-AU \ Themes. Klik dua kali pada themes (untuk AU contohnya).


Anda kini boleh menggunakan seperti yang anda lakukan mana-mana themes lain atau wallpaper.Selamat Mencuba....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...