Dec 26, 2012

7 Aplikasi yang WAJIB ada pada Smartphone









HootSuite menguruskan Twitter, Facebook, Foursquare dan akaun LinkedIn. Anda boleh menjadualkan posts terlebih dahulu, poskan status yang sama kepada rangkaian sosial yang pelbagai dan mengutamakan kemaskini yang paling penting bagi anda. Ringkas, mudah untuk menggunakan antaramukanya yang memaparkan setiap aliran social sebagai skrin yang berbeza, dan meletakkan mesej dan secara langsung menyebut tentang dalam setiap aliran social supaya anda boleh mencari dengan pantas.

















Path menganggap dirinya sebagai "jurnal pintar" yang merekod dan berkongsi apa sahaja yang anda lakukan, membuat sesuatu, melihat atau mendengar daripada rakan-rakan di Facebook, Twitter, Foursquare dan Tumblr secara automatik atau apabila anda telah settingkan. Aplikasi ini adalah berdasarkan berkongsi "moment" - seseorang, tempat, lagu, gambar, video atau secara rawak - yang rakan Path anda boleh bertindak balas dengan komen atau emote(express emotion;cthnya LIKE).













Ciri-ciri yang dipenuhi pelbagai protokol chat app, Trillian menyokong rangkaian utama IM seperti Yahoo, AIM, Google Talk, Jabber dan Facebook chat, serta pelbagai aplikasi chat yang yang kurang dikenali. Trillian menggantikan semua aplikasi sembang anda, tidak kira di yang rangkaian rakan-rakan anda bercakap.














Antara tiga pesaing utama untuk lokasi terbaik profil aplikasi pada Android, Locale menang untuk keringkasan dan plugin, tetapi tidak mempunyai banyak ciri-ciri seperti Tasker dan Llama, yang boleh menggunakan plugin Locale. Tasker meningkat melebihi yang lain dalam keupayaan, tetapi opsyen besar disesuaikan menyebabkan ia tidak menepati dalam kebolehgunaan. Llama, sebaliknya, menyediakan banyak ciri-ciri yang sama seperti Tasker, dengan antara muka aplikasi chat ringkas, bersih.Secara amnya, Llama menggunakan menara telefon bimbit untuk beroperasi.

















Google Latitud membantu anda mencari rakan-rakan anda dan membolehkan rakan anda mencari anda semula. Ia adalah satu aplikasi perkongsian lokasi dan perkhidmatan carian untuk Android, iPhone, BlackBerry, Windows Mobile, Symbian dan Web. Ia menunjukkan pada semua rakan anda di mana anda berada dan mendedahkan lokasi rakan anda juga - supaya senang mencari bila mahu berjumpa (atau sesat).












Last.fm menggabungkan muzik dan ciri sosial: Lihat dan kongsi muzik yang anda dan rakan-rakan anda telah mendengar, mendapatkan cadangan untuk muzik baru, dan mencari maklumat terkini konsert bagi band kegemaran anda.



















Google Hangout memerlukan sekurang-kurangnya Android 2.1 atau IOS 4, dan semua yang anda mahu invite dalam Google Hangout memerlukan akaun Google Plus. Memulakan atau menyertai Hangout boleh melalui aplikasi mudah alih, atau menggunakan Google Plus Web pada komputer anda. Hangout tidak hanya untuk berbual face to face dengan rakan-rakan dan keluarga, malahan ia juga membantu dalam perancangan acara dan mesyuarat, atau bahkan penyiaran talk show sendiri anda.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...